fredag 23 september 2011

Fredagsmys!

Hämtade Oban lite tidigare idag för jag var hos naprapaten på eftermiddagen. Promenerade hem och mötte en stoooor Grand Danois vid järnvägsövergången. Oban undrade nog om det var en vanlig hund, eller om det var en häst.. Gjorde sitt "nu-är-jag-lite-osäker-hopp" upp på mig som han brukar göra när vi möter just hästar.. :)


Fortsatte till Bromma Zoo för att inhandla två (2!) spårlinor till söndagens viltspårkurs. Vi hade ju sönder instruktörens lina vid förra tillfället... Botaniserade lite bland bäddar, godis och andra prylar. Måste vara som att gå in med barn i en kombinerad leksaks- och godisaffär :o)

Fortsatte till inflygningen för en härlig promenad i höstsolen. Oban var hyperaktiv och flängde runt som en tok, så jag tog varje tillfälle i akt att gömma mig. Efter ett tag hade vi fått ned tempot lite och han höll sig relativt nära. Avslutade med lite lätt lydnad; fotgående, sitt/stanna, platsläggning, inkallning med stanna etc.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar