måndag 19 september 2011

Invalid

Idag vaknade jag med en kombination av nackspärr och ryggskott. Har haft lite stökigt med ryggen tidigare, men detta var alla kategorier det värsta. Fick rulla över på sidan, sakta sakta, och sedan fick Mattias hjälpa mig upp ur sängen. Otroligt hur handikappad det går att bli, utan att vara skadad eller sjuk. Orsaken? Tandgnissel på nätterna. Om jag inte biter sönder tänderna, så biter jag ihop käkarna så att jag får låsningar i nacken. Skit och pannkaka som Ove brukar säga..!

Gick från jobbet vid 14-tiden för att gå till naprapaten och hämtade sedan Oban på dagis. Idag hade han simmat 15 minuter och var tydligen helt slut efteråt. Jag hade ordinerats rörelse, så när vi kom hem utrustade jag mig med det midjebälte med resår (att fästa kopplet i) som jag införskaffade när jag hade en vision om att jag och Oban skulle löpträna. Det får bli till Beach 2012 istället.. ;) Premiärtur med midjebälte således, med syfte att ha armarna fria och kunna svänga med dem ordentligt för att få cirkulation i skuldror etc. Fungerade utmärkt!

Vi promenerade bakvägen, över Bällsta, mot inflygningen via den gamla äppleodlingen. Släppte honom när vi kom bort från de trafikerade områdena. Allmänt fläng i full fart och han passade på att ta ett dopp i krondiket medan jag fotade lite. Fin höstkväll efter dagens regn!



Fortsatte på fältet och träffade Cosmo, 14 månader, med trevlig ägare. Det blev massor av lek och bus för grabbarna, som kom väldigt bra överens och lekte helt på lika villkor. Himla charmig blandning av schäfer och någon slags vallhund. Som en stor nallebjörn :)

Total promenad på mer än 1,5 timme, vilket var nyttigt för oss båda.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar