onsdag 27 augusti 2014

Intervaller!!

Lite sent kanske, så här två dagar inpå premiär för säsongen, men idag körde vi intervaller.

Inspirerad av Zara tog jag tid. Det hade jag inte tänkt på själv..! 6 x 40-60 sekunder med lite vila/transport däremellan ska väl göra lite för flåset. Iom att vi har grundapporterat sedan uppehållet i vintras tror jag att grundkonditionen är relativt god. Därtill simmar Oban två dagar i veckan och går nog en hel del i vardagen.

Men, nu blir det intervaller 3-4 dagar i veckan! Idag var det även massage på dagis. Bra med praktikanter på plats! :)

Ett schema med massage, laser och stretch är också upplagt fördelat över perioden september - november. Bättre att förebygga med friskvård är min förhoppning.


Kvällens intervaller kördes som minnesmarkeringar, eller drop, följt av transport och sedan skick. Det blev några hundra meter tur och retur på respektive skick.

Avslutade med "puppy training": placerade Oban med en boll framför, bakom, till höger och till vänster. Skulle sedan köra med bara ord respektive bara tecken. Det senare fungerade fint, men bara ord, utan tecken, var han skeptisk till. Han tittade till vänster när jag sa vänster, men trodde väl att han skulle få bassning för knallning om han tog för sig.. Dumsnuten.. ;)

Här från de fina lusernfält i full blomning som vi passerade under promenaden:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar