söndag 31 augusti 2014

Sökes: personlig assistent

Ja, faktiskt.

Jag vill ändå drista mig till att påstå att jag är en relativt effektiv, strukturerad och organiserad person som får mycket gjort.

Men, nu räcker tiden inte riktigt till. Vi var egentligen medbjudna på duvjakt idag, men jag kände att jag inte får ihop veckan och tackade tyvärr nej. Hinner inte sitta 3 timmar enkel väg i bil och köra totalt 50 mil, även om det vore både trevligt och värdefullt att få följa med på jakt. Tack ändå, för inbjudan, hoppas det blir fler tillfällen!

Istället har jag fått en del gjort här hemma (utöver det dagliga med rastning(ar), frukost, disk etc.):

  • Förberedelser och planering Stjärnhovsprovet (ni som är i ÖKL har väl anmält er?!?)
  • Anmälan till egna provstarter, varav ett med finskt formulär vilket var en utmaning.. (osäker på om jag verkligen anmält Oban, eller kanske Scotty/Alli, vem vet.. :) )
  • Ansökan om vapenlicens, ännu ett formulär som frestade på tålamodet.. Återstår att lämna in tillsammans med kopior av jägarbevis, bouppteckning etc. Mycket administration kvar således.
  • Kontakt med gårdsägare i Wales inför Englandsresa med hundar i höst 
  • Sortera upp i hundgarderoben, bl a hänga in gårdagens inköp från Walter Borg
  • Vika in tvätt, en evigt återkommande uppgift.
  • Plantera om krukväxter, som envisas med att växa rejält varje sommar när de får bo utomhus (borde egentligen vattna de andra, även det en återkommande uppgift, men de får vänta till tisdag)
  • Dammsuga, ja ännu en återkommande uppgift - särskilt med labrador. Robotdammsugare?

Ni ser - perfekta uppgifter för en personlig assistent? Eller hur? Rum ingår i tjänsten. Vardagsrummet kan disponeras fritt, där är jag sällan. Mat är det väl sisådär med, åtminstone lagad. Men det är väl en bra deal ändå? Gratis boende mot lite administrativa och praktiska sysslor? Tror ni det fungerar med en au pair fastän det inte finns barn i hushållet..? :o)


Nu är klockan över två och det är dags att hoppa in i duschen och bege sig ut med Oban. Kombination av intervaller och långa linjer står på dagens schema. Får se om vi får med oss Annika och Zingo.


Trofén är iaf uppe, tack vare bästa hantverkaren som var här i fredags. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar