söndag 17 augusti 2014

Tacksam!

Jag kan inte uttrycka annat än enorm tacksamhet, stolthet - och framförallt - kärlek till min underbara Oban!

Bloggens namn är som bekant "följ Oban från NKL och framåt" och skapades i samband med vår B-provsdebut i Kuså, sommaren 2011. Då var Oban 16 månader och tog sitt första 1:a pris på B-prov i NKL. Nu som fyraåring har sviten kompletterats med 2 x ÖKL och 3 x EKL.  


Totalt sex (6) stycken 1:a priser på sammanlagt sex (6) stycken B-provstarter inkl 1 x HP! 



Att Oban är min första hund tillika första retriever innebär att varje start har varit lika mycket debut för oss båda. Något som påvisar att han är kapabel att kompensera för mina förarbrister. För tro mig, de är många till följd av min brist på rutin och erfarenhet.

Förutom en fantastisk hund krävs givetvis, förutom lite träning, en god portion tur och det kan jag ödmjukt medge att vi haft. Åtminstone de här två tuffa och utmanande dagarna i Alfta.

Jag återkommer med bilder och beskrivning över helgen och två vansinnigt väl upplagda och verkligt jaktliga provtillfällen samt ovationer till provledning och funktionärer! Nu ska vi försöka smälta detta - och njuta! Oban har fått leverpastej på middagsmaten och ligger och tar igen sig här bredvid mig på soffan.  Älskade hund - tack för allt du gör för och ger mig!


Oban sommaren 2010

6 kommentarer:

  1. Hehe att han varit så liten och pluttig. Jag tror att det var det där med att han döptes när han var liten som bringat tur! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liten och pluttig var han :) Kan absolut vara dopet, champagne på huvudet och gudföräldrar kanske är receptet. :P

      Radera
  2. Ni var så duktiga hela helgen och väl värda era förstapriser! Stort grattis! :-) / Märta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du! Bosse glänste och i mina ögon var det hårt att halka ned som ni gjorde. På ett traditionellt prov kommer ni kamma hem 1:orna direkt! Mysigt att träffa Bacillen också :)

      Radera
  3. Stort GRATTIS Oban & Jenny! Very Well Done : ))! Hälsar halvsyrran Indie med matte Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Katarina - det värmer :) Önskar er fortsatta framgångar!

      Radera