söndag 27 november 2011

Linjetag

I fredags kväll åkte vi ut till Munsö. Vaknade till en härlig, och solig, morgon som inleddes med en lång och mysig frukost. Därefter tog jag och Ove en långpromenad med hundarna, innan vi tog en ridtur på Fela och Emil.

Sedan var det dags för träning. Jag började med att sätta Oban med baken precis vid ett dike i vilket jag gömde en mini-dummy ordentligt. Gick bort, blåste stopp och lade sedan på närsökssignal och tecken. Det gick utmärkt! Gjorde likadant en gång till, men kastade en markering vid sidan om mig innan jag blåste för närsök. Klockrent även här, så jag körde med störningsmarkering en tredje gång, som även den gick bra och sedan avslutade jag. Tack för tipset Yvonne, smart att lägga bakom istället för framför.

Fortsatte med linjetag. Lade ut två områden med ca 30 meter emellan medan Oban såg på. Backade ca 50 meter och skickade. Fungerade fint, så jag bytte områden. Lade återigen ut två områden i varsin hörna på "midsommarängen" med ca 30-40 meters mellanrum. Backade sedan längs hela ängen, ca 120 meter och skickade. Det gick jättebra, fastän det var både tight och långt! Vid första skicket mot vänstra området gick han ut rakt, men kom liiite långt till höger när han var halvägs, så jag kallade in och började om. Sedan satt alla fyra skicken spikrakt och i hög fart.


Avslutade med att kasta tre dummies i en hög och skickade som på en markering. Syftet var att träna att bara ta med en (1) hem, vilket gick bra. Nöjd med dagens träning och vår fina hund!

Syns knappt att det är vi... Men lite av våra respektive näsor framgår..
 På kvällen var vi i väg på en trevlig middag i härligt sällskap med god mat och dryck. Kom hem först vid halvtre, vilket var i senaste laget då jag skulle jobba.. Vaknade dessutom 03.45 av att Oban stod i hallen och hulkade. Gick morgonpromenad och då var han pigg och kurant, varpå han fick frukost som vanligt. Mattias åkte till London idag så Oban fick följa med mig till jobbet. Halvtaskig timing att frukosten kom upp i entrén utanför hissarna.. Hade ändå en del frågor till Västerort inför blodprovet på tisdag och ringde dem för att kolla emballage etc. så jag passade på att fråga om kräkningarna. De berättade då att det går maginfluensa nu och att de fått in flera hundar om dagen senaste tiden, så jag fick tipset att fasta idag och ge ris från imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar