tisdag 29 november 2011

Optigen

07.45 i morse var vi hos veterinären. Primärt för blodprov som ska till Optigen. Vilken pappersexercis! Remisser, tulldeklarationer, returkuvert etc. Passade även på att diskutera magsjukan. Eva, favoritdoktor, Larsson, tyckte absolut att det var dags att börja ge kokt kött/kyckling och ris.

Fick inte lämna in på dagis idag. De hade skickat hem fyra hundar igår. Så det blev till att jobba hemifrån. Tur att vi har bra lösningar för distansarbete - och ännu bättre på gång. Otur att det var tisdag och att städerskan var hemma...

Igår fixade jag med lite julpynt på kvällen. Inte mer än några stjärnor och mycket ljus. Samt blommor: amaryllis, tazetter och hyacinter. Inspirerad av Amanda Schulmans blogg satte jag hyacinter i skålar på fot. Blev riktigt kitschigt och barndomsnostalgiskt tillsammans med ljuslyktorna. Har inte använt dem tidigare, just för att de är lite mycket. Men de ger ett vackert sken och passar vårt råa bord (EUR-pall).
Oban börjar få tillbaka energin och ser väldigt bedjande på mig. Inte bara av hunger, utan av brist på stimulans gissar jag.. Följer mig som en skugga och tittar vaket med huvudet på sned: "Snälla?!?" Men jag är inte snäll, utan vi vilar till imorgon!

Idag har han fått tre småportioner med kokt köttfärs och kokt ris och varje gång även en apitretare av Pro Kolin (inte lika populärt dock..) Sparar Maries "magstopparrecept" till eventuell diarre. Tack för tipset!
Nu hoppas vi på en lugn natt. När husse är hemma från London ska jag ta sovmorgon!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar