måndag 28 november 2011

Maginfluensa

Oban kräktes inatt igen. Två gånger. Förstod att det inte var helt lämpligt att lämna honom på dagis, men hade inget val med tre icke-flyttbara möten på förmiddagen och M i London.

När jag lämnade berättade Sofia om en hund som hade kräkts på dagis i torsdags. Och när jag hämtade Oban vid lunch hade ytterligare två hundar kräkts.. Tur att jag kan jobba hemifrån emellanåt!


Gick en liten, med betoning på liten, sväng med Oban i höstsolen. Helt plötsligt tvärstannade han, liksom kände efter, för att komma lommandes till mig och börja hulka. Igen. Stackaren.

Nu har jag gett honom en matsked ris i lite honungsvatten med salt. Får se om han kan få behålla det. Han börjar bli lite väl tunn, midjan är som ett streck. Lite märkligt symptom dock. Förutom att han sov hela dagen igår, så är han pigg, sprallig, busig etc. som vanligt. Och väldigt väldigt hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar