måndag 13 april 2015

Demografisk betraktelse

I'm living on the edge.

Rent demografiskt åtminstone. Och nej, jag är inte fördomsfull. Inte alls..

Går jag ut och till vänster på våra promenader består mötena av andra hundägare med Labradorer, Golden, Lagottos eller Jack Russels. Här möts jag av folk som motionerar eller föräldrar på väg till fotbollsplanen med sina barn. Här har både barn och vuxna trendiga funktionskläder av de rätta märkena och ger ett välvårdat intryck. Men framförallt - här hälsar alla och utbyter ofta lite längre fraser, åtminstone oss hundägare emellan.

Om jag istället går ut och till höger behöver jag inte gå särskilt långt för att, kanske inte kläder och utseende ska ändras, men helt plötsligt möter vi helt andra hundar som Rottweiler och diverse staffar. Fast den största skillnaden är att folk inte hälsar.

Inför nyår läste jag en krönika om tre ord som aldrig kan användas för mycket. Det var "Hej", "Tack" och "Förlåt". Det brukar jag tänka på och tillämpa - särskilt mycket när jag går till höger.

Idag gick vi till vänster.

Vi hittade en mur, som vi kommer återvända till när det
är dags att börja träna. Väldigt hög mur, men om vi kedjar
momenten så ska det nog gå att köra bra dirrar över den.

 
Vi körde också lite fotgående och fjärren med stå/ligg/sitt med fickorna
laddade med bollar och godis. Det var inte bara fickorna som var laddade,
utan en Oban som var väldigt angelägen att få arbeta och stimuleras.
Bästa! Kanske ska starta Lydnad..?
 

1 kommentar: