söndag 5 april 2015

Påskledigt

Inlägget om avel eller förökning fick avsedd effekt.

951 besökare första kvällen, 250 dagen därpå och 130 igår. Idag är vi nere på normala 95. Bloggen brukar ligga på mellan 70 och 100 besökare, sidvyer, per dag. Fast nu när inläggsfrekvensen har varit lägre och innehållet sämre (har inte så mycket hundträning att skriva om som konvalescent) så har besöksantalet naturligt minskat.

Jag lovar att bli bättre på att blogga, bara vi kommer på banan och kan börja träna igen.. Och tro mig, vi är två som är extremt sugna och laddade!

Påskafton inleddes på Munsö med en ridtur med Jannike. Ridning tre dagar i rad hör inte till vanligheterna. Mysigt! Nu är planen att göra det till ett regelbundet inslag, åtminstone på veckobasis, bara Oban är frisk och kan hänga med. Perfekt att få till fyspass på långa tölt- och travturer tänker jag.

Firade därefter en okonventionell påskafton med Zara där vi frossade i thaimat, godis, chips och dip framför en film som lämnade oss något fundersamma och förvirrade. Måste helt enkelt plocka fram fysikböckerna och läsa på om gravitationsläran och annat. Och se om filmen... Vad vi såg? Interstellar.


Idag var det så dags för träning. Inte för oss, men väl för Sookie (måste kolla stavningen) som var huvudföremålet för dagen. Bean fick också ett sök och några markeringar, men målet var att stämma av lillkillen på ett NKL-upplägg.

Så himla roligt att se unghundar! Längtar efter att få träna en själv. Även om det är lite läskigt. Förra gången med första hunden gjorde jag bara. Nu har jag lite mer erfarenhet, men vet uppriktigt sagt inte om jag kan omsätta det. Jag lär ju inte få en ny Oban och det är ju han som lärt mig...

Hursomhelst, tillbaka till dagen. Vi gjorde ett komplett provupplägg från mottagande av domare, vatten- och landmarkeringar, sök och passivitet. Sookie klarade provet med den äran och det var härligt att se hur han sökte vind och använde näsan. Ska bli spännande att följa ekipaget framöver.. ! :)

Inga bilder tyvärr, utan litar på att Zara (som är lite dålig på att blogga these days..!) lägger ut fina bilder från dagen HÄR

Utan egna bilder får ni en från min eftermiddag, som ägnades åt lite pyssel hemma. Bytte från beige till vitt (gardiner och överkast) i gästrummet. Och slaktade den där hortensian jag skröt om för några veckor sedan, så nu får några kvistar pryda handfatet medan de är fräscha.

Note to self: behöver byta latexfog vid handfatet - den har blivit gul :(





1 kommentar: