torsdag 16 februari 2012

Hundens språk och tankar - och en mosad semla

Här blir det inte mycket tränat. Varken för ÖKL (Oban) eller för bröllopsform (jag)..

Alla Hjärtans Dag-kvällen tillbringades med blivande svärmor - och många andra, bl a Cilla och Linnea, på Per Jensens föreläsning "Hundens språk och tankar". Väldigt bra presentation både sett till innehåll och framförande. Ödmjuk talare och intressanta forskningsresultat. Kan varmt rekommenderas! Se mer på hans web: http://perjensen.se/Etologi/Valkommen.html


Igår var jag hos frisören efter jobbet och hade därför stora planer på träning med Oban idag. Men nu så här halvsju efter ett besök hos kiropraktorn har jag faktiskt ingen lust att gå ut längre. Lurar lite på att ta tag i några tråkiga "måste- och bordesysslor" och sedan köra teckenträning med godisskålar inomhus. Det får nog duga ikväll.

Köpte en semla som middagsalternativ (är gräsänka ikväll), men en väldigt ivrig Oban klev på kassen från bageriet, som jag ställde på golvet när jag hämtade på dagis. Både kartongen och semlan blev tilltufsade.. Inte lika aptitlig längre:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar