lördag 18 februari 2012

Terrängbyten i stan...

Inte särskilt många knop här idag. Och det var hela syftet med att vara hemma den här helgen. Har läst dagens Svenska Dagbladet (inte ofta jag läser den på utgivningsdagen..), påbörjat ett litet projekt och ikväll ska jag sätta mig med körschemat för våra toastmasters. De var här på middag igår och för att underlätta för dem tänkte jag, som inte alls är ett kontrollfreak faktiskt, sammanställa de stora hållpunkterna så får de fylla på med sitt.


Kom just in från ett träningspass. Mattias är på svensexa så jag var begränsad till att träna på gångavstånd. Hade tänkt köra tecken och linjetag, men de futtiga skogsdungar vi har här räcker inte riktigt till. Började med att värma upp med markeringar och körde 1:an. Inte helt lätt med den, på sina ställen, rätt djupa snön, men nyttigt för Oban att få ligga kvar och jobba med näsan.

Försökte att inte slarva med avlämningarna,
men varken Oban eller jag gillar när
dummyn är full av snö
(jag hade inte handskar...)
Gjorde några kortare dolda linjetag, vilka gick bra. Men det var just det där med avståndet, så istället gick jag ned på bygget. Lade ut dolt, men förenklat genom att droppa på lämpliga platser vi passerade. Försökte få till även "terrängbyten", genom att skicka över korsningar och rör etc. Märks att vi inte har kört särskilt mycket på längre avstånd för jag fick använda rösten lite för att få honom att stanna ordentligt vid några tillfällen. Ut, höger, vänster och närsök fungerade riktigt bra - och det bästa var att han fick lyckas varje gång. Följde Linneas tips och var glad som tusan på ingångarna och varvade belöning med godis och tennisboll. Han har ju bra fart in, men har ibland visat tendenser att inte komma direkt utan leta lite till, så nu ska vi trimma bort det.

Linjetag mot orange container,
över en T-korsning



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar