torsdag 26 juni 2014

Hästar istället?

Träning med Zara i Ågesta igår. 

Vi bestämde oss för att köra Korset, efter måndagens, för vår del, misslyckade markeringar. Korset i sig gick väl bra för med linjer, stopp och tecken. Däremot dök det upp lite annat fuffens som jag inte ens orkar skriva om. Men - det är tydligen dags att damma av en del valpträning..!!

Knott och elände på markerna, så vi rörde oss vidare och körde ett par markeringar. Inte direkt spik på de som landade in i skogsbrynet på skick över ängen, utan jag anade visst vägval av någon..

Sammantaget var (är) jag rätt brydd och uppgiven. Började fundera över om det är "Ordning & Reda" efter Tullgarn som straffar sig genom en trotsig protest hos Oban. Men så kom Zara med en tes som lät mycket bättre, så jag väljer att anamma den. Så måste det vara!

Ny medicin således! Nu har vi en och en halv vecka på oss att hinna med massor!!

Pejla gick som tåget och vi hade, trots knott och tjafs, en trevlig kväll på bra marker med klippta vallar och strängar som störning. Avslutade dessutom med pulled pork-burgare och pommes frites. Beach 2014?

Ikväll tog vi en tur i skogen med godisträd, gymnastik på stockar och stenar och annat pyssel på schemat. Det blev katastrof av det med. Inte till följd av stockar och stenar. Absolut inte. Utan av annat. B o k s t a v l i g e n.

Jag kanske ska börja rida igen istället. Det här med hund kanske inte är något för mig. Jag saknar nog handlaget och förmågan att föra hund. Hästar är lättare.

Se här vilket samspel med häst och ryttare i symbios. Tinne Vilhelmsson, bild från aftonbladet.se:


6 kommentarer:

  1. Äsch, upp med hakan! Ta en träningspaus om det inte känns kul, släpp lite på kraven och ambitionerna och ha kul och mysigt ihop. Så ska du se att det snart blir jättekul att träna igen! :-) Märta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran. Ja, vi behöver en paus. Det är så mycket inplanerat redan bara. Och finns så mycket att ta tag i.. Åker bort snart, så då får vi en paus från både träning och varandra. Välbehövligt :) Hoppas det går bra med valpen hemma hos er!

      Radera
  2. Haha men du! Haha lilleskutt ;)

    SvaraRadera
  3. Tips. Titta på VM-fotbollen istället ett tag å låt hundstackarn vila.Om du behöver något att göra så har jag jobb till dig När det gäller höstens A-prov o KKL-prov...

    SvaraRadera
  4. Vila behöver vi båda, onekligen. För mycket inplanerat bara, men snart så. Hörs gärna om A-prov och KKL!

    SvaraRadera