onsdag 18 juni 2014

Nära ögat

Hade egentligen en tur till det stora varuhuset planerad ikväll. Men, helt plötsligt var det värmebölja och jag ville inte lämna Oban i bilen så vi tog en sväng runt Säby Gård istället.

Plockade med chuck-it'en och började med att kasta in ett gäng bollar här:


Blev riktigt bra träningsmässigt, för efter idogt letande (det var meterhögt av nässlor, älggräs och annat), kallade jag in och styrde till en ny boll jag droppat dolt med fullträff. Sedan fortsatt sök.

Nu var någon riktigt varm, så vi begav oss ned mot vattnet. Gick ut på en spång. Oban är ca 5 meter framför mig när jag såg att han bokstavligen kliver över en huggorm (rätt säker på det för den hade zickzack och var mycket grövre än en snok). Jag skriker till och Oban som då är på andra sidan ormen stannar upp, sätter nästan ned huvudet för att kolla in ormen och lyckas sedan passera den med 20 cm marginal utan att bli huggen. Tack för det ormen! Det här med att ormar flyttar på sig vid vibrationer tror jag numera inte alls på. Vi gick på en spång som torde sviktat rejält. Här ormen efter att jag placerat Oban på säkert avstånd.


Fortsatte med ytterligare bollkast ut på denna mark. Visst ser det nästan ut som en afrikansk savann? 


Fin kväll! Varuhuset får vi ta någon annan gång...

4 kommentarer:

  1. OJ!!! vad nära!! Fy vad läskigt!!!!
    TUR att det gick bra!
    Trevlig midsommar till er!

    //Annika


    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var onödigt nära..! Tack, hoppas ni har haft en härlig midsommar - trots kylan! Kram

      Radera
  2. Vilken tur! Jim travade rakt över en huggorm på grusvägen. När jag kom fram så stampade jag i närheten och kastade lite grus på den för att den skulle sticka iväg. Inte förrän då blev den riktigt sur! Men inte fasen ringlade den iväg... :-) Trevlig midsommar! / Märta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser, de är inte direkt skygga. Tur att Jimpa klarade sig! Tack detsamma i efterskott :)

      Radera