lördag 5 oktober 2013

Livet DeLuxe

Härlig dag med härliga människor och härliga hundar på härliga marker i härligt väder igår.

Oban och jag fick möjlighet att gå passiva under jakt, vilket var helt suverän träning. Nyttigt att få vara med utan att få arbeta. Mitt på dagen fick Oban en paus och jag körde Alba på en såt där det behövdes fler apportörer. Självgående hund så det var inte direkt finlir, men gediget arbete - och roligt att hon kom in till mig med fåglarna och inte letade upp matte :)

Tack alla inblandade!

Idag har jag tagit sovmorgon (07:30 minsann), kört några maskiner tvätt, rensat ur klädkammaren inför vintern (sorterat bort sommarkläder samt slängt en kasse kläder) och packat. Efter lunch rullar vi nedåt för att ansluta till ett härligt gäng apportörer inför morgondagens tackjakt. Livet DeLuxe!

Alba i väntan på att skyttet ska dra igång

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ! underbart höst väder och få vara ute och göra det man gillar allra bäst!

    SvaraRadera