lördag 12 oktober 2013

Vilken dag!

Härlig morgonrunda, längre promenad efter frukost och sedan ett effektivt träningspass. Det första på två veckor, förutom passivitet på jakterna förra helgen. Gissa om någon blev glad när jag tog fram väst, apportkastare och bollar!

Bestämde mig för en teknikövning efter säsongens jakter, vilka förstärkt självständigheten.. Övningen som Jill och Peter körde en gång på Lilla Träskaten är perfekt då den täcker linjetag, stopp och tecken. Jag lade ut tre bollar i området på den raka linjen på ca 100m. Vinklade sedan av för ett höger- respektive vänsterskick på olika längd och olika avstånd. Började med att skicka ut på den raka linjen. Lade sedan in störning med skottapport innan eller på väg in. 

Suverän övning då den raka linjen hela tiden repareras (därav tre bollar i området) samtidigt som stopp och tecken läggs in, med eller utan störning. Det gick kalasbra! Avslutade med dubbelmarkering med apportkastaren där jag styrde till först kastade. 

Nöjda och glada med första passet på två veckor. Nu blir det uppehåll igen för jag åker till Seattle imorgon. Nya tag på fredag!!

Underbart väder idag och fantastiska färger ute. Kommer inte riktigt till sin rätt med mobilkameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar