tisdag 9 september 2014

Besvikelse!

Om det förra inlägget var ett försök till en pragmatisk betraktelse av dagen - så kommer den krassa och korta sanningen här:


Jag är vansinnigt besviken på mig själv och de misstag jag begått, under provet likväl som i förberedelser, som ledde till gårdagens resultat


Det kommer säkert lägga sig och jag kommer kanske våga mig upp i sadeln igen. Fast just nu tvivlar jag. Försöker ta fasta på dessa kloka ord:

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn’t do than by the ones that you did do. So throw off the bowlines, sail away from safe harbor. Catch the trade winds in your sail. Explore. Dream. Discover.
- Mark Twain

Bild: http://bryanatwashburn.tumblr.com/post/996531034/twenty-years-from-now-you-will-be-more

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar