söndag 5 januari 2014

Farväl

Mörbultad mentalt och fysiskt efter en krävande helg.

I fredags var vi på minnesceremoni för en stor människa. Min tidigare chef och tillika nära vän till familjen.

Maths kommer alltid finnas i mitt minne som en otroligt varm, generös och kärleksfull person. Han hade en förmåga att se människor och att lyfta fram det bästa hos var och en. Därtill var han en framgångsrik företagsledare. Jag hade förmånen att få arbeta med Maths då han handplockade mig till ett uppdrag och gav mig fria händer att etablera ett affärsområde. Ett helt nytt koncept som växte till en omsättning på 25 MSEK på två år - och som idag omsätter mer än det dubbla. Maths erbjöd mig en professionell plantskola där jag kunde utvecklas - och utveckla affärer - med tilltro och trygghet. En ovärderlig erfarenhet, vilket jag är enormt tacksam för - tillsammans med allt annat han givit mig från kunskap om företagsledning till personlig utveckling. Maths har gjort mig till en bättre människa och ett tack känns futtigt i sammanhanget. Men ändå, tack Maths.

Vi är många som har förlorat en ledare, en mentor, en kollega och en vän, men tyngst är förlusten för den närmaste familjen, vilka jag lider med.

Den stora förlusten till trots blev det en väldigt fin dag i Maths anda. Först en varm och vacker minnesceremoni i Eric Ericssonhallen (f d Skeppsholmskyrkan) på Skeppsholmen med utvalda musikframföranden live för 350 deltagare. Därefter begav vi oss vidare mot lunchen och tog, även det i sann Maths-anda, ett glas champagne på Grand Hôtels Cadierbar. Följt av lunch på Operaterassen, även här i Maths anda från val av meny till fantastiska tal.

En omtumlande och tung - om än vacker dag. Jag är hedrad att jag fick vara med och ta avsked av denna fantastiska person. Tack till familjen.


Det fysiska? Vi har hjälpt till att röja på en tomt på Munsö, släpat och eldat ris och fyllt en container. Välbehövlig rörelse efter åtta-nio månader utan träning. Men det känns. Och Oban är uttråkad. Imorgon blir det träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar