tisdag 7 januari 2014

MH?

Lagom rivstart på jobbet med fem möten idag. Resten av veckan ser likadan ut och nästa också. Därefter kanske jag hinner jobba i kapp lite. Oban fick en tur i fritt fläng runt inflygningen. Sedan blev det hämtmat och mer jobb.

Lite sugen på att göra MH efter att jag sett Johnnies (avkomma i Obans första kull undan Huntrets Nefertiti) på SKK Avelsdata. Där har de mer och tydligare information än på många andra ställen.

Se vilka fina siffror jämfört med medel. Skulle vara kul att testa Oban, fast jag har hört att Brukshundsklubbar prioriterar dem som ska starta inom bruks. Vet inte om det stämmer. Vet ni?

8 kommentarer:

  1. Tror Oban är lite för gammal.. Man vill väl att dom ska reagera spontant och naturligt, nu är han ju så lydig och präglad efter dig.. Förstår du hur jag menar?
    Och på skottet kan han faktiskt tro det eller ej få "ej gk" Dom vill ju att hunden ska kampa efter skottet med både dig och med en annan.. Det lär han väl inte vilja göra ? ;) Han kommer ju sitta och titta efter ankan ;)

    SvaraRadera
  2. Fast du kan ju göra den andra BHP..... Jag skulle vilja göra FART med Braith..

    SvaraRadera
  3. Aha. Så klart.. Får kolla på BPH då :) Klart du ska göra Fart! :)

    SvaraRadera
  4. Håller med Zara Oban är nog tyvärr för gammal för att göra MH men BPH kan du ju göra. Dessutom har de som ska starta bruks förtur men du kan ju ha den intentionen sen att du aldrig gör det är en annan femma. Eller så kan du ju starta bruks? Ny karriär?

    SvaraRadera
  5. Zara! Vi ska göra FART i mars med Scotts valpar. Kanske något för dig att hänga med på?

    SvaraRadera
  6. Linnea! Jaa gärna! När ska dom i väg? Hur gamla är dom?

    SvaraRadera
  7. men åh, i Mars såg jag ju nu att du skrev ;) haha Hur gamla är dom ?

    SvaraRadera
  8. vi kommer nog att göra det 5-6 april. De är nu 6 månader så de kommer vara 9 månader. Dock tror jag inte att det är ett problem att göra FART 1 eller 2 under samma dag. Typ samma men lite mer på FART 2

    SvaraRadera