tisdag 15 april 2014

Agility istället?

Idag tog vi en tur i det härliga och soliga - men kalla - vädret.

Körde några situationer där jag fick gå in och styra med signaler. Fast, det är en påtaglig skillnad på att rigga övningar där jag vet NÄR jag behöver gå in och agera - eller om det uppstår oförberedda situationer där det behövs ATT jag går in och agerar on the fly. Jaja, jag kommer kanske på något, eller så kanske timingen återuppstår - vem vet?

Gjorde även en variant av katastrofrutan 4, där jag kastade en markering följt av förflyttning och fotgående innan det gick en ny markering. Förvisso inte samma avstånd då jag kastade själv, men alltid något att öva sig att sortera på.

Avslutade med att "planka" in på agilitybanan som stod riggad på klubben. Det var superkul tyckte vi båda och är därtill säkert mycket bättre träning för mattar och hussar, än vår apporteringsträning där vi står ganska still medan hundarna jobbar. Agility är ju att jämföra med intervallträning av min puls och andfåddhet att döma. Eller bara ett tecken på min dåliga kondition.. :) Fast, jag har förstått att handling är avgörande även i agility i de högre klasserna, så vi får hålla det på hobbynivå och tjoa runt på skoj.

Kul hade vi i alla fall!



2 kommentarer:

  1. Visst är det kul med Agility! jag vet...där märks det verkligen att kondisen inte är på topp!

    //Annika

    SvaraRadera
  2. Ja.. Vi byter sport!

    SvaraRadera