tisdag 8 april 2014

People Centric IT

Tiden räcker inte riktigt till.

Idag hade jag 10 intervjuer hos en kund som del av en förstudie. Fantastiska möten och oerhört givande diskussioner. Fast, det tog en hel dag i anspråk och nu vidtar det riktiga arbetet i att översätta resultatet i ett sammanhang och en konkret handlingsplan.

Parallellt löper livet på med separation, flytt, tillträde, hantverkare etc. vilket även det tarvar sin tid och energi.

Ja, och så är det ju dags för debut i EKL också. Bra timing. Verkligen.. Förutom att vi inte är på topp mentalt, så har träningen inte direkt varit fokuserad eller prioriterad.. Idag blev det iaf en välbehövlig tur med A&Z i Ursvik.

Tur att jag har världens bästa jobb. Det finns inget bättre än att vara ute hos kund en hel dag och prata om hur IT kan vara en hävstång för att - inte bara ge stöd i verksamheten - utan faktiskt öka affärsnyttan och skapa konkreta mervärden.

Och ja, jag har ju världens bästa hund också, det har jag ju skrivit spaltmeter om tidigare. Samt fina vänner - vilka är ett skönt och välbehövligt stöd. Tack söta ni för att ni finns där!


För er som undrar vad jag jobbar med på dagarna så ger den här bilden en bra översikt:

Bild: Microsoft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar