tisdag 11 november 2014

Ljus och mörker

Jobbade hemifrån idag, i ett försök att sitta ostörd i arbetet med att exekvera på ett program genom att definiera förutsättningar och planera för aktiviteter. Nu har vi en plan som jag ska presentera imorgon.

Passade på att utnyttja ljuset under lunchen för att köra lite signaler och styrning.

Efter jobbet mötte vi upp Annika och Zingo för en mysig sväng i motionsspåret vid Kanaanbadet. Vi konstaterade att det ändå är ganska bra att bo i tätort. Även om det vore härligt att bo på landet med alla möjligheter det medför med hund är det ändå en fördel att bo relativt centralt - åtminstone så här under den mörka årstiden, då vi har ett stort utbud av gångstigar och löpslingor som är upplysta.

Sedan var det dags för kvällspasset. Vi ska rekrytera vissa profiler och för att söka inspiration för att sätta ihop en annons Googlade jag på mig själv för att hitta annonser som publicerades hos min förra arbetsgivare när jag sökte vissa profiler där. Det var ju roligt att se träffarna på sitt eget namn. Hittade bland annat den här som jag inte sett förut, från det - ur mitt perspektiv - omskrivna Labradormästerskapet 2013:

http://svenskjakt.se/hund/jaktprov/hemmaseger-i-labbarnas-masterskap/

Roligt att våra hundtävlingar publiceras även i andra media och jag, som blidkades något när Labradorklubben Södermanland själva lämnade in en motion om regelrevidering efter mästerskapet, är ju inte alls långsint... ;) Dessutom fick vi ju en fantastiskt fin rosett från just Labradorklubben efter A-provet i Rimbo. Jag ska nog bli medlem igen, det är ju faktiskt ett gott syfte och de gör mycket bra saker.





2 kommentarer:

  1. Mysig prommis! tack nästa gång kanske vi tar milen ?! ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur! Det får vi göra! Kram

      Radera