lördag 28 januari 2012

Gott och Blandat

Häpp. Det blev ingen löpträning för min del idag. De hade spårat i Ursvik och eftersom jag misstänkte att längdåkarna inte skulle vara helt nöjda med en lös hund i spåren, valde Oban och jag att fokusera på hans träning medan husse sprang milen.

Började med klockan. Höger och vänster fungerade fint. Ut (bakåt) är han lite osäker på, men lägger jag till "JA!" med snäll och uppmuntrande ton sitter det, så det är nog mer ordet han inte förstår. Fortsatte med markeringar med "Ettan" som övning. Nyttigt i tät tallskog med en herrans massa stammar att ha som referens. Rundade av med linjetag mot ett område.

Därefter fortsatte vi ned mot målgång och passade på att ta några terränghinder för att öva balansen. Bland annat just balansgång och en hängbro för att öva att gå över rörligt underlag. 

Avslutningsvis gick Oban och jag hem från affären för att få lite spring ur benen. Blev åtminstone en promenad på nästan en timme. 

Balansgång i hinderbanan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar