söndag 22 januari 2012

Lördagsgodis

Här var det länge sedan det skrevs! Konferens torsdag-fredag så killarna fick klara sig själva. Avslutade veckan med att åka ut till Munsö för en trevlig kväll med god mat och spel.

På lördagen var det så dags för lite träning med apportkastare. Började med enkla markeringar upp på ett kalhygge, med terrängbyten på vägen genom att passera äng, dike och snår innan hygget. Första gick klockrent. Den andra såg varken jag eller Oban, så den fick vi hämta in. Fortsatte med en spik på nästa. På den fjärde var Oban ouppmärksam och såg åt fel håll just när markeringen gick. Provade att skicka ändå, men märkte direkt att han var fel ute. Tog hem och skickade som på ett linjetag (det är säkert förbjudet, vad vet jag?!). Skickade ut, blåste stopp, skickade höger - stopp - höger - närsök. Och fick hem den, på största avståndet vi kört hittills!  Vad jag skulle gjort, om jag ska analysera i efterhand, är att skickat på en linje mer åt höger från början, då hade han fått den i vind, istället för som nu stopp-höger två gånger. Men fint att se att han tog dirigeringen trots avståndet.

Vidare till en dubbelmarkering som gick utmärkt. Avslutade med linjetag mot ett område som var tänkt att vara dolt, men med stöd av skott i området - fast jag tror att Oban tjyvkikade. Störningsmarkering åt annat håll, som blev belöning efter att dummy på målområdet var hämtad. Inga problem!


Bra stadga och fin följsamhet. Jag var väldigt nöjd och blev sugen på att köra mer tecken - samt "UT" som var en erfarenhet från förra helgen. Isabel fotade så eventuellt kommer det bilder längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar