söndag 15 januari 2012

Zombie

Inte mycket till träningsblogg här just nu.. Men nästa vecka startar både Agility och Räddningskursen + att vi ska öka upp jaktträningen. Så håll tillgodo. Och vi har ju tränat en del kondition i löpspåret :)

Kanske inte mitt allra piggaste jag idag, därav dagens rubrik. Hektisk vecka som avslutades sent i fredags kväll, hemma först vid 22, efter förberedelser för helgens planerade arbeten. Förvisso en förhållandevis lugn lördag, men ändå helt slut i morse, när det var dags att åka in till kontoret igen.

Efter några timmars arbete mötte jag upp Mattias och Oban som varit på långpromenad. Vi åkte till Slottsträdgården Ulriksdal http://www.rappne.nu/. Förutom fantastisk butik med brett sortiment av växter och tillbehör (har skrivit om dem förut) har de ett trevligt café, där även hundar är välkomna. Goda soppor, hembakt bröd, kaffe och kaka följt av lite botaniserande i växthusen, var välgörande för själen.

Inte den finaste inredningen kanske,
men god mat och perfekt att hundar får följa med!
Sedan unnade jag mig en stund på soffan med helgens SvD. Och ja, jag somnade också. Innan middag tog vi en trekvartstur längs ån. Det blir bra här när de väl har byggt klart, så att framkomligheten blir bättre. Nu när det [peppar-peppar] fungerar så bra med hundmöten - går det ju att ha Oban lös även på mindre gångvägar etc. trots möten, utan att behöva koppla i tid och otid. Skönt!

Vy över Bällstaån.
Och ja, den ska vara suddig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar