söndag 12 oktober 2014

Bitter och besviken

Kanske ska skriva ett mer nyanserat inlägg senare när jag inte är fullt lika bitter och besviken som nu. Men efter dagens tredje raka 0:a på A-prov känns det minst sagt lite uppgivet.


Några ljuspunkter att famla efter, kryddade med en smula sarkasm:


+ jag slapp regnet som kom när vi åkte, vi har hittills i höst bara varit på jakter i solsken

+ vi fick en eftermiddag hemma, vilket var länge sedan, nu kan jag tända ljus och äta chips

+ vi är båda hela och rena, om än lite trötta efter uppstigning 03:50 och 5 timmar i bil ToR för totalt fem minuter på prov

+ jag har garanterat skapat skadeglädje hos de missunnsamma och avundsjuka som haft synpunkter på våra tidigare framgångar

+ jag är fortsatt blek - och inte solbränd eller bakfull - vilket jag sannolikt hade varit efter strand och samkväm med kollegorna som är på bonusresa på en lyxresort i Grekland torsdag till måndag  (vilken jag avstod att åka med på till förmån för dagens prov)

++* samtliga nollor, vilka uppstått till följd av självständighet, beror på Obans styrka, vilket ju faktiskt är en tillgång. Det är med andra ord inget som egentligen belastar honom och som inte går att träna på, utan handlar mer om min erfarenhet och förmåga såväl som hundägare som handler. Dvs mina brister och misstag i träning- och tävlingssammanhang. Det hade varit ännu jobbigare att ha en hund som inte kan eller vill jaga. Nu ska vi "bara" lära oss att göra det tillsammans. Jag har en plan, mer om det i nästa, kanske något mer, nyanserade inlägg. Jag lovar inget dock, det kan komma ytterligare några skopor bitterhet och sarkasm även framåt.. :)


#bitter #besviken #blek


* två plus, då det egentligen är viktigast

2 kommentarer:

  1. Ja, det var ett jäkla skit det där! Men vafasen, det kommer sluta lyckligt förr eller senare! :-) / Märta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, i Hollywoodfilmer åtminstone. Vi får väl se.... :P Tack för pep! :)

      Radera