torsdag 9 oktober 2014

Styrning, störning och shopping

Träning med Zara i Ågesta idag.

Vi gjorde ett upplägg där vi fick in både styrning och störning. Linjer och signaler satt bra, med ett märkligt undantag där Oban inte alls förstod vad jag menade. Ingen självständighet eller olydnad, utan bara total oförståelse för ett enkelt tecken, vilket jag mycket väl vet att han kan. Konstigt, har inte sett det tidigare och han borde ha både sett och hört mig. Slutligen gjorde han som jag bad om och löste uppgiften, så förhoppningsvis lärde han sig något.

Sedan åkte vi och shoppade på Hööks. Det blev en väska, som ska ersätta dagens plastbackar i bilen, för täcken, matskålar, våtservetter och allt annat som tydligen fyller min bil nuförtiden, stövelväska, i vilken det även går att trycka ned träningsvästen och där det fanns en bra mini-väska som är perfekt för första förband etc. samt ett fleecetäcke i de lite mer manliga färgerna brunt och beige. Oban blev nämligen mobbad av nämnda Zara på provet i måndags, när han hade förra årets kollektion av fleecetäcke i blått, vitt och rött. Det blir dyrt med elaka kompisar :)

Särskilt som samma kompis sålde på mig ytterligare ett täcke. Ett superduperultramegadeluxebra täcke som veterinärer och fysioterapeuter rekommenderar. Det satt bra, snyggt var det också, och vi fick det till ett väldigt bra pris.

Det är vänskap det :P





1 kommentar:

  1. Hahaha ja fasen. Pengar ska hållas i rullning 😂

    SvaraRadera