måndag 7 maj 2012

Back to basic!

Fina bilder från den härliga kvällen, och träningen, igår hos Reedsweepers på deras blogg här. Roligt att linjetaget mot "WT-upplägget" förevigades, då vi fick till en riktigt fin linje mot ett dolt område. Förvisso med hjälp av skott i området, men vad tusan Oban är två år och två veckor - och jag är nybörjare! ;)

Ikväll körde vi grunder medan husse löptränade. Ja, jag borde också fila på min egen form inför bröllopet, men det får jag ta tag i sen... Nu har jag ju en hund att träna med! Tillbaka till grunderna: inspirerad av Iben/Batmoors körde jag igenom inkallning och stoppsignal i olika övningar. Tränade t ex på att bryta jagande/närsök med inkallning och förstärkte med belöning. Körde även stopp och inkallning i serie med belöning. Övningarna var med sådant upplägg att vi samtidigt fick till ett antal linjetag av varierande längd, där största avståndet var uppåt 80-100 meter. Inte dolda dock, men raka linjer!

Väldigt nöjd med kvällens träning och vår duktiga hund! Härligt väder och vacker miljö dessutom!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar