tisdag 8 maj 2012

Buller och besvikelse!

Jaha. Besviken på mig själv efter kvällens träning. Fast när jag tänker efter gick det väl egentligen ganska bra, men det var tre saker som förstörde känslan. Återkommer till dessa!

Först och främst trevligt sällskap! Maria/Deco som kom ända hit från andra sidan stan och Fia/Bolt. Inledde med att vela lite om upplägg och lämplig mark, med undantag av Maria som hade en klar plan :)

Sköt av ett antal skott och kastade markeringar i ett område. Preparerade ett annat med tennisbollar. Varvade sedan dessa två med markeringar i ett tredje område. Så, den första saken som bidrog till en mindre bra känsla var väl avsaknaden av en plan, men det löste sig bra ändå. Avsaknaden av en plan i kombination med att vi befann oss på Bromma Flygplats inflygning, med en ordentlig ljudvall bidrog till att det var svårt att koncentera sig och föra hund, vilket gjorde att jag blev lite slarvig med placering etc.

Fia avvek och Maria och jag bytte mark. Där körde vi några dubbelmarkeringar samt en specialare till Deco, som fick gå på en skottapport och sedan fick en ny skottapport när han precis var på väg att ta upp den första.

Fortsatte till ny mark där vi sköt skottapporter uppför en slänt. Här kom kvällens tredje glädjedödare. Oban skulle gå på en plastdummy som slagit i en stam och studsat tillbaka 180 grader. Bestämde mig för att dirigera på denna och tjafsade med ett antal stopp- och närsökssignaler. I helt fel område! Här kändes det som om hela träningen igår, med att bygga förtroende och belöna stopp/inkallning, blev ogjord, genom att snarare förstöra förtroendet och lägga ned honom i fel område. Oban löste uppgiften själv istället, vilket gav viss olydnad som grädde på moset.

SUCK!

Men - däremellan var sällskapet trevligt! Rena markeringar och linjetag satte han fint. Som vanligt när det är något att klaga på med andra ord: mitt eget fel!

Imorgon blir det grunder igen och ladda positivt!

Lite lätt missnöjd med mig själv..!
Bild: The Dog Club

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar