onsdag 9 maj 2012

Morot

Tyckte att jag förtjänade en liten morot i största allmänhet och gick förbi Hunt på väg hem idag. Hade tänkt mig en brun windstopper. Kom därifrån, förvisso med en windstopper, men inte brun (alltså inte den på bilden, men ungefär samma modell) och något dyrare än vad jag tänkt mig. Ungefär det dubbla och lite till. Jag får väl kalla det en för tidig födelsedagspresent till mig själv. Och hur användbar är faktiskt inte en windstopper?! Av märket Musto, som jag således kan ha både på en åker med hundfolk och på Sandhamn under Stockholm Race Week. Doubleuse så att säga. Får väl motivera dubbla kostnaden ;)

Åkte till Ursvik ikväll för att hitta tillbaka till känslan. Körde igenom stopp, inkallning, närsök samt höger och vänster. Allt synligt och invallat med syfte att bara ha kul och skapa/behålla förtroende. Förstärkte stopp- och inkallningssignal med belöningar och tycker mig se en ökad rapphet. Kanske något att lägga in mer regelbundet för att få ordentlig stuns?

Nu är det förresten verkligen vår! Sprang över dessa rara lilekonvaljer på väg mot bilen - snart på väg att slå ut!


Nöjd och glad, förutom med de rituella dikesdoppen som kräver schamponering för att få bort dystanken, åkte jag hem och stekte pannkakor. Imorgon blir det träning och finslipning hos Reedsweepers.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar