tisdag 15 maj 2012

Upp i sadeln!

Efter en vilodag igår, när vi gjorde absolut ingenting, var det dags att kasta sig upp i sadeln igen. Vi, Linnea och jag, var medbjudna att träna med Maria ute på Ingarö - och på plats var även Anki och Lena. Tack för en trevlig kväll på en väldigt fin plats - och för alla kast, vilken lyx!

Vi började med varsin enkelmarkering på blankvatten. Maria fortsatte med en dubbelmarkering på djupet. Därefter bytte Anki, som kastade, plats och gav oss nya markeringar, som vi följde upp med linjetag mot samma område.

Det var totalt det andra (eller tredje om jag ska räkna provet på Åland i höstas) vi gjort på vatten. Lite för styv i korken bad jag Maria lägga ut dolt på vår sida av sjön, vilket var ett misstag. Det var det här med lärdomar..! Om jag nu ska träna linjetag på vatten hade jag kunnat tänka igenom upplägget först. Att gå ut över sjön är ju avsevärt mycket enklare än att gå ut längs med en strandkant, utan att kliva upp på land. Kanske något jag borde räknat ut innan jag skickade... Misslyckades således med att hålla linjen, tappade upp honom på land och slutligen fungerade inte inkallning där han tog landvägen istället för vattnet.  Och just ja, han tog med två dummies in, för jag missade att det låg kvar en när jag slutligen bad Maria hjälpa till med ett kast.

Jaja. Shit happens. Jag tänker inte bli lika besviken som i söndags, utan nu får jag faktiskt skärpa till mig och tänka på vad det är jag vill träna på innan jag gör fler galna saker. Här har jag världens finaste hund och så gör jag ogenomtänkta övningar. Shame on me!!

Fortsatte upp på land där Lena tog in några dolda linjetag innan Searovergänget avvek för kvällen. Linnea och jag fortsatte med några linjetag i utmanande terräng, där vi körde alla hjälper och fick till fina linjer. Kastade några halvdolda markeringar och avslutade med att låta dem gå mot en markering och blåsa ned dem på närsök. Bra avslut på en trevlig kväll! Tack Linnea, Maria, Lena och Anki!

Linnea/Scott och Maria/Deco
Härlig kväll på en perfekt plats för vattenträning,
Anki syns vagt på andra sidan sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar