måndag 22 oktober 2012

Vardagslydnad..

Äsch. Det blev ingen löpträning idag heller.. Var helt slut när jag väl kom från jobbet, så det blev en fart- och flängpromenad på inflygningen tillsammans med husse. Nu är det verkligen höst! Becksvart redan vid 18-tiden och enligt väderprognosen är kylan på ingång. Härligt! I år ser jag fram emot en kall vinter!

Lite lydnad på en måndag blir väl vardagslydnad?

Har precis kört igenom lite bakdels- och positionsträning. Varvade med sitt/ligg/stå i serie där belöningen var en för ändamålet införskaffad pipleksak. Sablarns vilka snabba lägganden han gör nu, nästan som en border collie. Nästan.. Hursomhelst helt annan motivation med pipleksak än med godis. Kul! :)

Förresten så gjorde jag slag i saken och strök oss från Kalmarprovet i morse. Kan hända att jag kommer få höra att det var plättlätt, att upplägget skulle passat oss perfekt etc. och gräma mig över att vi inte försökte. Men, känner ändå ett lugn i att vi kan ägna hösten/vintern/våren åt att låta hormonerna landa och bygga relation med lite andra discipliner. B-provsstart lagom till 3-årsdagen i vår blir perfekt! Får ha som mål att starta när vi är klara för Elit :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar