måndag 23 april 2012

The Human Element

Incheckad på Hasseludden Yasuragi http://yasuragi.se sedan i morse för en femdagars kurs. Intensivt schema, men nu har jag 30 minuter ledigt fram till middagen, sedan har vi ett grupparbete resten av kvällen. Har redan idag reflekterat över en hel del i mitt beteende och mina reaktioner. Väldigt givande! Och stämmer väl överens med grundarens (Will Schutz): "The Human Element ger dig verktyg för att öka din medvetenhet om dig själv - för att veta vem du är och vad du vill. Den grundläggande idén är att ju mer du använder dig själv fullt ut och gör det du vill, desto mer produktiv och effektiv blir du". Förväntningarna efter första dagen är således stora! Inte mycket tid att njuta av omgivningarna eller faciliteterna dock. Men det är ju inte därför jag är här! Lite lätt ångest över kursen med Oban nästa helg, då jag inte träffar honom förrän på lördag. Men han är ju så grymt grundtränad så det ska nog inte vara något bekymmer... *host host* ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar