onsdag 4 april 2012

Vårväder!

Härligt väder ikväll! Och säkert hela dagen, men jag har inte lämnat fastigheten. Sprang ned i MOOD före lunchmötet för att köpa upp mat. Såg då denna fina skyltning i butiken Bädda & Bada - lite annorlunda med en diskho fylld av tête a tête (minipåskliljor) och murgröna. Måste verkligen ta mig tid att gå igenom hela gallerian och butikerna någon dag - det finns mycket snyggt!


Kom hem och tog en promenad i kvällssolen. Hade fickorna fulla av tennisbollar, så jag passade på att köra klockan synligt (mängdträning!) och droppade även dolt för några linjetag. Mycket fläng och bus på hunden ikväll, vilket tillsammans med många störningar i form av andra hundar säkert bidrog till okoncentrationen. Men jag tänker som så att även om det kanske inte går helt perfekt, så är det väl nyttigt att träna.

Passade på att köra "över" vid detta för ändamålet lämpliga dike. Har inte haft det kommandot tidigare, men det kan ju komma till användning och vara värt att nöta in. Mycket höjd och längd i hoppen hos Oban idag. Han brände av några labbefnatt över gärdena också. Det är härligt att se hur glad han blir vid öppna och platta ytor :)

Nu är jag svimfärdig av trötthet i soffan. Väldigt intensiv dag, inte bara på mötesfronten, utan med oförutsedda och allvarliga situationer. Det ska verkligen bli skönt med ledigt några dagar! Och kurs hos Reedsweepers igen på måndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar