torsdag 12 april 2012

Inte enligt schemat

Lätt kaos igår..

Vi började med att springa efter jobbet. Oban och jag tog 5 km spåret i Ursvik. I vanliga fall brukar jag ha honom lös, men nu hade jag honom i sele och med "expanderbälte" runt midjan på mig själv. Oban visade utmärkta egenskaper för drag, så om det går åt skogen med jakten kan vi sadla om till draghund. Han låg rakt framför och drog stadigt i linan. Nu var det ju inte meningen att han skulle dra mig runt spåret, även om det gick väldigt snabbt och smidigt de första 2,5 kilometrarna. Därefter lugnade han ned sig och låg i en fin arbetstrav sista halvan.

När vi kom hem påbörjades projekt "kolla vad som hänt med ventilationen", som tydligen lagt av. Istället för att duscha och äta middag, vilket är brukligt efter en löptur vid 19.30-tiden på kvällen. Till saken hör att föreningen nyligen haft en ventilationsfirma på plats för att åtgärda störningar och byta ut fläktkåpor. Något vi vägrade, med påföljden att de inte heller bytte ut fläkten för frånluft etc.

Frid och fröjd, vi var nöjda med att vi fick behålla den köksfläkt vi monterade när vi bytte kök i samband med tillträdet för ett år sedan. Till dess att ventilationssystemet började väsnas, varvid Mattias satte en timer på den fläkten i tisdagskväll för att åtminstone slippa det värsta bullret på natten. Perfekt McGyver-idé, tyckte jag som njöt av tystnaden. Frid och fröjd igen - fram till onsdag morgon när fläkten, enligt timern, skulle starta. Vilket den inte gjorde.

Ventilation med till- och frånluft har ju en viss funktion i en fastighet. Därav prioriteringen framför dusch och middag. Därav kaos. Men vid 21.45 hade vi i alla fall fått i oss middag. Och duschat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar