tisdag 10 april 2012

Att inte bara vara matte..

I morse närde jag en tanke om att springa efter jobbet. Men temperaturen och kanske framförallt horisontellt regn gjorde att jag tappade lusten. Läste dessutom Linneas och Scotts blogg på väg hem och blev inspirerad av "att bara vara hund". Och inte bara det, jag utvecklade det till "att inte bara vara matte - utan också människa".  Så husse och Oban, som för övrigt hade simmat på dagis, fick ta en promenad medan jag [tamtadadam:] tränade lite. Inget avancerat, men en halvtimme med pilatesboll på yogamatta lär kännas imorgon.

Som kompensation för att jag skickade ut husse i ovädret lovade jag att laga middag. Blodpudding, bacon och rårörda lingon. Vilket fick mig att tänka på middagen på Vaajese i fredags.

Nedan en bild av den signerade menyn vi fick med hem efter avslutad måltid. Utöver de fem huvudrätterna serverades lika många smårätter. Bland favoriterna fanns havskräfta, pilgrimsmussla, rensadel och - här kommer det igen - [tamtadadam:] BLODPUDDING! Vansinnigt god blodpudding gjord på renblod, som tydligen är lite sötare, och med ett uns kardemumma.

Signerad meny från fredagens middag
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar