måndag 30 september 2013

Ändrade planer

Pratade med veterinären idag som hade fått provsvar på den odling de tog från såret. Det fanns spår från e-coli, vilket tydligen kan komma från bakterier i saliven. Något som tyder på att Oban måste ha slickat i såret. Något han omöjligen har gjort sedan förra måndagen, då tassen stått under minutiös kontroll med bandage eller tratt dygnet runt (socka senaste dygnen). Men - hältan kom ju i söndags och då hittade jag inget sår, så han kan ju ha varit där och slickat natt mellan söndag och måndag. Den antibiotika vi har fått biter tydligen på e-coli och så gör vi ett återbesök på onsdag för att kontrollera att allt är OK.

Apropå antibiotika så har jag strukit mig från tänkta provstarter i närtid. Hade tänkt vara lite hemlig, men nu när jag ändå strukit mig kan jag berätta att jag tänkte pröva våra vingar på dubbelprovet på Åland. Synd att det inte blev tillfälle för det hade varit en bra avstämning inför vintern - och dessutom ett bra komplement till jakterna.

När jag ändå höll på var jag inne på SSRK Prov för att lägga till mitt medlemsnummer. Passade på att kolla om resultaten kommit in - och se här vad fint. En liten symbol för HP - det var väl tjusigt? ;o)


4 kommentarer:

  1. Jätte tjusigt!! bra jobbat vad duktiga ni är ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du :) Mest i brist på andra vettiga bilder och för att det var nytt för mig :)

      Radera
  2. Sådär ska det se ut! Mycket svårare att få HP än att få ett championat ;)

    SvaraRadera