måndag 23 september 2013

Status

Inledde, som framgick av tidigare inlägg, dagen med ett veterinärbesök på Västerorts Djursjukhus. Detta då Oban var blockhalt när han hoppade ur bilen igår kväll. Tvättade tassarna, men hittade inget sår. Kände igenom tår och leder samt tempade, men hittade ingen uppenbar orsak till hältan. Fortsatt blockhalt och tempfri i morse, men nu med en markant svullnad, så jag åkte in.

Började med röntgen då varken veterinär eller jag kunde identifiera något sår eller synlig skada. Såg inget på röntgen, varpå veterinären pratade om ödem och kortisonbehandling. Jag bad då om att vi skulle raka området mellan tårna och trampdynorna för att kolla ordentligt. När det var renrakat såg vi att det kom lite var ur en ficka. Och desto mer var vid tryck. 

Såret spolades ur och spritades. Oban bandagerades. Skönt att det var ett sår. Förhoppningsvis var det inte ens ett sår, utan det gamla sticksåret som spökade och nu rensades ur ordentligt.  Nu blir det koppel och tasskydd någon vecka, sedan siktar vi på att han är fit for fight igen!

Till något roligare: Hämtade mina Muckboots idag. Gröna, sköna - och varma - stövlar! Helgen? Den ska jag skriva om senare. Nu koppelpromenad och middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar