onsdag 4 september 2013

Råd om Labradormästerskapet

Kära bloggläsare, jag behöver ert råd.

Jag hade tänkt avvakta med följetongen kring poängsammanställning på årets Labradormästerskap till dess jag fått ett faktiskt svar på frågan. Avvakta för att ge LRK en möjlighet till ytterligare reflektion och konkret besked. I avsaknad av ett sådant funderar jag på att publicera det dokument jag fick häromveckan och mina följdfrågor - eller egentligen upprepning av initial frågeställning - på detta.

Vad säger ni? Ska jag vänta ännu en vecka eller ska jag publicera den korrespondans som förts mellan parterna?

OK, om ni inte skriver något i kommentarsfältet bestämmer jag att jag lägger ut det senast nästa onsdag. Då har det gått två veckor sedan jag lät meddela att det dokument jag tillställdes, som har en trevlig disposition och layout, saknar svar på frågan.

Bild från hösten 2012 - när jag fortfarande använde kamera emellanåt..

5 kommentarer:

  1. Mitt enda råd är!!
    Vad mår du bäst av fortsätta älta eller gå vidare??
    Gjort är gjort se framåt istället och skippa allt som har med rasklubben att göra!!
    Lrk är just nu inte kända för att vara smidiga eller hur!!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår om du faktiskt vill ha svar! Jag hade avvaktat en aning och givit dem lite mer tid och sedan tagit ställning till om jag skulle lägga ut det eller ej.

    Misstänker att du redan gjort dig mindre populär så frågan är vad det spelar för roll för framtiden?

    SvaraRadera
  3. Marcus - tack för kloka tankar. Jag har egentligen slutat älta; jag går inte runt och tänker på LM, jag ifrågasätter inte placeringen och nej mitt intryck har inte direkt förstärkts till det positiva. Med det sagt har jag gått vidare, fast som Johanna är inne på vill jag ha ett svar på den direkta frågan. Förutom att jag själv vill ha besked så har jag vid ett antal tillfällen de senaste veckorna fått frågan om huruvida jag fått ett svar, detta från andra i retrieversvängen, från folk inom SBK, från helt utomstående etc. Och nej Johanna, jag är nog inte så populär i vissa kretsar - men det bjuder jag på... ;)

    SvaraRadera
  4. Vänta! De kanske behöver diskutera allt vid ett styrelsemöte. Frågor behöver svar!Särskilt om man anser att de är viktiga för en själv.

    Poppis behöver man inte vara överallt.

    Hälsar Maria m dottern Meya

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för råd Maria. Har fått besked under helgen, så jag ska sätta ihop något så snart jag hinner.

      Radera