fredag 13 september 2013

Massage, laser och Viscotears

Vid dagens behandling konstaterades diverse muskulära krämpor i frambenen, vilka behandlades med massage och laser. Ingen fara på taket, men Camilla på Hundpoolen och jag bestämde att vi ska sätta upp kontinuerliga behandlingar nu under jaktperioden som förebyggande friskvård.

Apropå förebyggande friskvård gick jag förbi apoteket för att köpa ZilkEye. Hittade och valde istället Viscotears. Förutom att priset var mindre än hälften - eller snarare en fjärdedel: (99:- för 30 st engångspipetter mot 209:- för 15 st pipetter med ZilkEye) föll jag för beskrivningen:

"Viscotears ögongel fuktar ögonen och bildar en skyddande film, som kan kvarstå i upp till 6 timmar."

Medan ZilkEye skriver "ZilkEye är en långverkande ögondroppe för torra och trötta ögon. ZilkEye innehåller hyaluronsyra som effektivt binder fukt och bidrar till att hålla kvar tårvätskan i ögat."

Jag siktar på den skyddande filmen i Viscotears och provar!


Har inte fotat, ens med mobilen, så håll tillgodo med en av mina favoritbilder:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar