söndag 29 september 2013

Stjärnhov

Härlig dag i Stjärnhov igår på det - som vanligt - väldigt mysiga och trevliga provet. Noomi hade struktur och ordning som alltid och Maria sörjde för alla måltider och fika med tillbehör till oss funktionärer. Fantastisk service! Tack söta ni!

Själv lade jag ut söket. Nu för tredje året och med två egna starter i Öppen klass i bagaget, vilket var givande. Nu kan jag relatera till provupplägget på ett annat sätt än tidigare. Vilket var väldigt intressant. Ni som läst bloggen (och hört mig berätta) vet att jag har beskrivit vattendirigeringen på Stjärnhov som EXTREMT svår. I år när jag kom ned till vattnet undrade jag om jag hade kommit rätt. Förutom att vattnet var ca 50 cm lägre än normalt, så att det var flera stenar istället för en (1) som tidigare år, kändes området avsevärt mycket närmare än hur jag upplevt det förut.. Nya referenser gissar jag. För ett år sedan var det kanske svårt, nu kändes det enkelt. Alltid lätt att stå vid sidan så klart, men se bilden nedan och jämför själva med den bild jag framställt...

Att fler stenar syntes gjorde dock skillnad, då det var fler hundar än tidigare år som faktiskt klarade vattendirigeringen. Tyvärr blev det många nollor ändå, då en del gick ur hand eller begick andra grava fel.

Grattis till dagens pristagare, Lena, Marie och Johan!

Tack alla inblandade för en härlig dag! Tack även till Cattis som kollade på Obans tass! Otroligt uppskattat! Nu kör jag med hårtork efter tvätt och har bara socka på inomhus.

Vattendirigeringen. Plättlätt - eller hur..? ;)
(stenarna strax till vänster om mitten)

Vacker morgon i Stjärnhov



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar