torsdag 19 september 2013

Massage

Innan jakten igår visade Camilla på Hundpoolen hur jag ska massera Oban för att komma tillrätta med stelheten i framdelen.

För er som inte läst alla inlägg vill jag påtala att Oban inte är halt eller dålig, men jag har sett att han periodvis är mer eller mindre stel efter stillhet, vilket jag vill åtgärda.

Det är tre områden som är aktuella, jag vet tyvärr inte vad musklerna heter, annat än triceps:

- Vänster sida: ovanför armbåge/vid bogbladet
- Ovanpå: bakom manken/sadelläge bägge sidor
- Höger sida: baksida triceps - ska även stretchas

På varje område ska jag börja med att stryka sedan knåda och till sist göra cirklar innan jag börjar massera.

Nu ska jag göra detta dagligen i kombination med behandlingar på Hundpoolen. Därtill ska jag tänka lite mer häst när jag sätter igång honom. Med en häst är det självklart att både skritta fram och sedan rida fram i sidförflyttningar, ryggningar och skolor innan den riktiga ridningen påbörjas. Hur gör vi med hundarna? Ofta är det full fart ut i arbete, lek eller allmänt fläng på promenaden. Här blir det ändring.

Ett nytt Back on Track har införskattats tillsammans med ett fleecetäcke att lägga underst efter blöta jakter. Hööks har 15% på alla hundartiklar just nu - så passa på!

Som vanligt kassa mobilbilder, men bra för mig för att komma ihåg aktuella områden och muskler.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar