fredag 8 juni 2012

Foderbyte

Idag bytte vi foder. Världens smidigaste Animail (tidigare Foderbilen) levererade, som vanligt, en säck hem till dörren 36 timmar efter beställning. Suveränt!

High Energy har nämligen inte fallit Hans Högfärdigaste Nåd (dvs Oban) i smaken senaste tiden. Samma foder som han åt med god aptit hela hösten, som jag sedan drog ned på och blandade med Lamm & Ris under vintern, för att sedan öka upp och ge full giva av nu i vår.

Trodde vi hade en labrador. Inte en finsmakare av rang.. Men nu har jag gett upp. Försökte ursäkta den dåliga aptiten med löptikar och andra störningar, men det är uppenbart: han gillar inte smaken!

Nu blir det nytt foder och nytt märke. Vi provar Magnussons Meat & Biscuit. Svenskt. Färskt kött. Och inte jättemycket spannmål. Det var Ullis som på Searoverträffen tipsade om fodret, som hon ger till Abby och när vi var på Tullgarn fick vi en provförpackning. Första portionen slank ned med god aptit. Jag brydde mig faktiskt inte om att blanda med det gamla och försiktigt växla över, som brukligt - han äter ändå inte det och det måste vara bättre att han äter något alls kan jag tycka..


3 kommentarer:

  1. Maris äter också Meat & Biscuit. Hon älskar iof precis allt så det är inte för smakens skull, men kombinationen svenskt, "närproducerat", att hennes mage fungerar perfektare än perfektast och att det går att använda som godis eftersom det inte kladdar gör att jag inte tänker byta ut det i första taget!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Hoppas det går bra! Kram Oban och Jenny!

    SvaraRadera
  3. Bra, vad skönt att höra att det fungerar bra för er. Gillade också det svenska etc. Oban har ätit med god aptit och magen har betett sig utmärkt! Tack Ullis - hoppas du och hundarna mår bra! Tack för tipset :) Kram

    SvaraRadera