lördag 16 juni 2012

Lediga lördag!

Har inte hunnit skriva på flera dagar. Högt tempo på jobbet och kalendern full av kvällsaktiviteter. I torsdags var jag på AW på Gården och igår var det minikort AW på jobbet innan jag åkte hem och sprang en tur för att sedan se Sverigematchen hemma hos Josefine och Marcus.

Idag skulle jag ta sovmorgon var tanken. Mattias skulle i väg på svensexa (brudgummen till bruden vars möhippa jag var på förra helgen) och jag hade verkligen sett fram emot sovmorgon. Den första på väldigt länge. Men, jag hade lånat Mattias regnställ och inte hängt tillbaka det på samma ställe som jag tog det, så jag fick gå upp och leta reda på det. Ingen idé att gå och lägga sig, utan jag tog tag i en del annat. Nu, 11.12 har jag hunnit med följande:

- köra och hänga en maskin tvätt
- bädda ur sängen och köra en maskin lakan
- hänga upp resp. packa undan kläder från kemtvätten
- gå ut med källsortering: papper, plast, metall, glas
- göra rent under diskbänken och ordna ny förvaring åt källsortering
- svara på några jobbmail och förbereda en del material
- äta frukost

Bild: Beach House

Snart är det dags för hundträning. Senare ska jag städa klädkammaren och sortera bort jackor (fortfarande både sommar, vår- och höst samt vinterjackor framme iom växlande väder, det enda som är bortplockat är dunjackorna...) Det kan låta, och är säkert, stört - men jag tycker faktiskt att det är skönt att pyssla på detta sätt - framförallt när det är klart. Vilket det tenderar att aldrig bli... :)

2 kommentarer:

  1. Ojoj, vilken imponerande morgon! Här är det lägre tempo (kaffe och titta på en klubbkamrats SM-lopp i agility kändes som lagom aktivitet på förmiddagen) men nu dags att ta tag i allt som inte hunnits med i veckan.
    Ha en bra hundträning!
    Hälsningar
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Aha, vad kul med agilitytävling - hoppas det gick bra för dem. Låter som en skön förmiddag. Träningen var bra tack, rapport kommer! /Jenny

    SvaraRadera