måndag 9 juli 2012

Lite träning minsann

Ikväll hann vi med lite träning, hör och häpna. Samt att jag tränade själv på lunchen. Och gick en power walk i morse. Nu minsann :)

Gick med Oban till hästhagen där det fortfarande är ganska högt av sådant som hästarna ratar. Kastade ett par enkla och sedan dubbla markeringar. Oban låg kvar fint i området och sökte, även om han fick jobba en del på några. Lade ut några tennisbollar som jag nästan grävde ned för att skicka på linjetag mot och även där låg han tight och sökte noggrannt på närsöket.

Efter en stund kom Ove, Arrac och Tassa förbi, så då gick vi med dem på en promenad. På vägen hem fortsatte jag ned till viken för att köra lite vatten. Lättare därifrån än från tomten som har klippor och brygga. Började med att gå ut på en pir och kasta en dummy i viken innanför piren. Gick sedan till den yttre stranden och kastade en direktmarkering ut mot stora fjärden. Sedan tillbaka för att hämta den först kastade. När dessa områden var inarbetade kunde jag smygkasta i den inre respektive yttre viken när han var på väg ut till motsatsen. Avslutade med ett dolt kast i den inre viken och gick sedan runt hela viken och skickade från stranden längst in. Inte dolt iom att han varit i området således, men han såg inte kastet och nu skickades han 180 grader från andra hållet. Det gick superbra!

Imorgon kanske jag kan lura med Mattias en kort sväng för att nöta lite höger och vänster på vatten. Det vore något..

Här en av få bilder som jag tog i helgen på Lidö. Jag ville fokusera på vigsel, mottagning och fest med resultatet att jag bara har några miljöbilder från mitt på dagen..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar