lördag 28 juli 2012

Svensexa!

Kvart i sex kom Ove in till oss och väckte Mattias med ett "Du måste komma med ned till bryggan, jag tror det är några här som försöker stjäla båten!!" Mattias kastade sig ur sängen och följde med ned. Där möttes han av Patric och Peter på vattenskoter och nu är svensexan igång!

Själv har jag gått morgonpromenad, tvättat (ja, igen) och ska nu njuta på bryggan innan jag åker till Linnea och Scott i för ett träningspass i eftermiddag.

Igår körde jag ett kortare pass med Oban. Började med markeringar med tennisbollar och chuck-it, vilket gick förvånansvärt fantastiskt bra. Nästan så att jag undrar om bollar luktar mer än dummies? Fortsatte med rutan där jag vallat in en rak linje och linje för ett högertecken. På första, raka, skicket vete tusan vad som hände, men Oban hittade inte alls dummyn trots stopp/närsök och findirigering. Började om och då sprang han rätt på den. Skickade på linjen igen, blåste stopp och satte ett perfekt högertecken.

Gick ned i andra änden av den s k midsommarängen, satte Oban och droppade en kanindummy en bit in i skogsbrynet. Gick en annan väg tillbaka och vallade in rutan för rak linje och vänsterskick. Sedan droppade jag tennisbollar i ytterligare ett område.

Körde rutan med rak linje och vänsterskick, vilket gick perfekt. Tog in en tennisboll och skickade sedan på den långa linjen mot kanindummyn. Spik på den! Tog hem resten av tennisbollarna, som låg nedgrävda.

Avslutade sedan på vatten. Stod i viken och kastade en markering ut i fjärden. Medan Oban var på väg ut kastade jag en dummy på insidan av piren in mot viken. När markeringen var inne gick jag till stranden längst in i viken och skickade på ett linjetag mot dummyn. Inte jättesvårt då det var blankvatten även här, men det är ändå lite störningar med bojar etc.

Bra träningspass utan några större anmärkningar!

Men nu - mot bryggan! Skönt med lite värme och sol, för en vecka sedan hade vi det så här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar