fredag 27 juli 2012

Träningsläger!

Powerwalk torsdag och fredag morgon samt Takkeiträning båda dagarna. Vi har gått över till fasen Grundstyrka, med resultatet att jag totalt har lyft omrkring 8 ton på två dagar. Jajamän! Det drar i väg med övningar som t ex benböj: 10 x 30kg, 8 x 35kg, 6 x 40 kg och fortsätter med marklyft, utfall osv.

Nu tänkte jag ta en välförtjänt helg med fokus på att träna hund. Och promenera. Och löpträna. Och undvika mat och vin.......

Ikväll står följande på schemat:

- Långa linjetag (semiblind) med kanindummy
- Närsök med nedgrävda tennisbollar
- Rutan, köra igenom höger och vänster på lite längre avstånd (måste komma ihåg att ta med stolp..)
- Vatten, dubbelmarkering samt gärna dolt skick om jag kan komma på hur..
+ gärna ett par dubbelmarkeringar på land också om jag kan få någon kastare för lite mängträning..


I träningstider är det roligt att söka inspiration. Jag hittade dessa på Paw of Sweden - lite roliga "Duck Dummies":

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar