onsdag 4 juli 2012

Miniträning

Idag hann vi med lite träning. Kom förvisso inte ut förrän vid 19-tiden. Hämtade småhundarna och gick bort i viken där vi började med en dubbelmarkering för att Oban skulle få svalka av sig. När han var på väg ut för att hämta den andra kastade jag en tredje att skicka på ett linjetag mot, men jag misstänker att han hörde den för han vände upp direkt och låste när jag ställde upp honom.

Fortsatte upp på land och körde "rutan" för att gå igenom höger respektive vänster ett par gånger. Avslutade med att droppa en synlig och en dold, gick halva sträckan, kallade in halvvägs, blåste stopp och skickade ut för att sedan köra hela linjen.

Gick till sist ned till vattnet igen och där blev det en trippelmarkering följt av skick mot en dold. Sist av allt skickade jag ut honom och efter några meter sa jag höger respektive vänster och belönade med en boll så snart han vände upp i rätt riktning. Denna övning tror jag att vi ska nöta lite nu och då, nu när vi ändå bor vid vattnet.

Inget avancerat och inget krångel, men en genomkörare som får duga så här mitt i veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar