söndag 1 juli 2012

Söndagstrut

Morfar hade skjutit en trut så efter ett par timmar i solstolen (fortfarande likblek, idag var första gången jag solade sedan Dominikanska, förutom att jag var ute i solen på midsommarafton, men det räknas inte..) var det dags för lite träning.

Bad Mattias ta båten ut och droppa truten på den vänstra udden, där det inte fanns något fågelbo. Sedan stod han på bryggan och drog av skottapporter rakt ut i viken, medan Oban och jag stod i strandkanten in mot vassen.

Efter första markeringen skickade jag på ett linjetag mot udden. Oban drog lite tidigt upp mot land, men med tydligt "HÖGER" ändrade han riktning och gick upp helt rätt i vind på udden. Lite för lätt nästan, men det var bra att han fick lyckas.

Det gick inte att krångla till så mycket mer, jag vågade inte klampa runt i vassen av respekt för fågellivet, så det blev ett par markeringar med störning ut i viken, sedan var vi nöjda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar